søndag den 11. september 2011

Ma chambre // Mit værelse

Tænk at der allerede er gået en uge siden, jeg flyttede ind! Jeg synes, at det virker som et øjeblik siden, at jeg var til frokost hos Joanna i søndags. Nå, men mere om min første uge i skole senere i indlægget, fordi dette blogindlæg har jeg valgt at dedikere til mit, nye værelse. 

   I den ene ende af lejligheden (well, faktisk er det lejlighederne, da det er to lejligheder som er slået sammen!) ligger en stue, hvor der er en dør. Inde bag denne er en lillebitte gang, hvor der for enden er en dør ud til vores lille brusebad (som ikke hænger sammen med resten af badeværelset). Til højre er der en dør ud til vores ret store badeværelse, hvor der så videre er en dør til et lille rum, hvor vores toilet er. Det er også på badeværelset, Ida og jeg har det meste af vores tøj i et kæmpestort indbygget skab. 

 Et udsnit af badeværelset. 


Mit skab med tøj, tasker og sko
.

   Til venstre i den lille gang er der to døre ind til henholdsvis mit og Idas værelse. Vores værelser er små, men fint indrettede, og jeg er meget, meget glad for mit! Jeg har en seng, et lille natbord/skab, en høj, smal reol, hvor jeg mest har pynteting, blade osv. på, et stort skrivebord m. stol og en lidt bredere reol, hvor jeg har bøger, skoleting, printer, dvder osv. på. 








For at udnytte pladsen mest muligt, er jeg, inspireret af Ida, begyndt at hænge diverse praktiske ting og sager som, fx skemaer, klasselister, huskelister og andre ting som jeg skal gemme og huske, op på mine vægge. Det giver et godt overblik!


Fra mit værelse er der en dejlig udsigt over et stort grønt område, hvor der altid er en masse liv på grund af de mange børn, som bor i blokkene omkring.  

 

   Mere generelt, så er min første uge på skolen gået godt! Jeg havde jo som sagt fri tirsdag, så den brugte jeg på at ordne forskellige praktiske ting. Onsdag begyndte jeg så for alvor i skolen, og resten af ugen er gået med at møde nye lærere, få bøger, blive introduceret til diverse fag, forsøge at finde vores lokaler og ikke mindst at snakke med alle mine nye, søde klassekammerater! Jeg er meget begejstret for det hele indtil videre - jeg synes det virker vældig spændende og interessant, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg nok skal få min sag for med opgaver og afleveringer i diverse fag. Jeg har selv været positivt overrasket over, hvor godt jeg synes at jeg kan følge med i undervisningen - at udtrykke mig, det er straks sværere!  Jeg har også haft tysk for første gang, og på trods af at læreren virkede vældig sympatisk, så har jeg besluttet, efter at have diskuteret det med Margrethe, lederen af den danske afdeling, at jeg vil forsøge at blive fritaget fra det. Det er nemlig ikke obligatorisk at have mere end et fremmedsprog, som er engelsk for mig, og der er faktisk flere i min klasse som kun har det ene sprog - udover, selvfølgelig, franskundervisningen. Det er et ønske for mig, fordi at jeg allerhelst vil være 100 procent fokuseret på at lære fransk der her år, og dette fravalg vil betyde, at jeg dels ville få et par fritimer hver uge og dels, selvfølgelig, at jeg ikke ville skulle bruge tid på at lave lektier i det pågældende fag. Jeg har i forvejen haft tysk i fire år og skal ikke have det i gymnasiet, når jeg kommer hjem. Så nu krydser jeg fingre for, at det må lykkes! 

PS.  

 Dem som kender mig kan nok gætte, hvor glad jeg blev, da jeg fandt ud af, at der også bor to katte i mit nye hjem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar