lørdag den 3. september 2011

Portes ouvertes au Lycée // Åbent hus på Lycée Internationale

Dagen i dag startede igen tidligt, da vi skulle være til intromøde på skolen kl. 9.  Vi mødtes sammen med de andre nye familier i den danske sektion på skolen, og blev her vi introduceret til hinanden og til sektionens lærere. Min dansk/historie lærer bliver Jens, som er helt ny på skolen. Han har boet i Odense de sidste ti år og har undervist på Nyborg Gymnasium. Jeg mødte også en dansk pige, Julie, som jeg kommer til at gå i klasse med. Derudover fik vi en hel masse praktiske oplysninger, både om første skoledag på mandag og om det generelle liv på skolen resten af året. Herefter kunne man gå udenfor og få en forfriskning og hilse på nogle af de ''gamle'' danske familier. 

   Der var ikke yderligere noget program for dagen, for os som skal i gymnasiet, så vi besluttede os for at gå en hurtig tur ned forbi mit gamle danske og franske klasseværelse. Det var sjovt at se igen! Specielt var det sjovt at der lugtede fuldkommen, som for ni år siden - det bragte mange minder frem! Vi tjekkede derefter klasselisterne, som var blevet hængt op ved kantinen, og der ser ud som om jeg kommer i en klasse med tolv piger og syv drenge. Det er - som ventet - en blandet klasse, hvor der er folk fra hele verden! Min danske klasse er relativt stor med seks piger og to drenge. 

 Mig foran indgangen til skolen.
   
   Vi kørte senere på dagen, efter et smut forbi lejligheden i Village d'Hennemont, til Versaille (byen, ikke slottet!) og spiste en dejlig frokost. Til dessert fik jeg en crème brûlée, men den nåede jeg desværre ikke at tage et billede af inden den var væk!

Ups!
   
   I aften skal vi spise middag i Saint-Germain-En-Laye sammen med Joanna, hendes mor, Marie, og Maries kæreste, Bernard. Jeg sover den sidste nat her på vores B&B, inden mor og far tager af sted i morgen tidlig, og jeg officielt flytter ind på mit nye franske værelse!













Ingen kommentarer:

Send en kommentar