fredag den 2. september 2011

Arrivée // Ankomst

I går ankom vi, mor, far og jeg, ret udmattede (eller det vil sige, at jeg, som den teenager jeg er, havde sovet størstedelen af tiden i bilen!) til vores B&B i Saint-Germain-En-Laye, efter en lang køretur fra DK samt flere dages nedpakning og ordning af en hel bunke praktiske gøremål i forbindelse med mit ophold. Efter at vi havde installeret os på værelset og var blevet frisket op, drog vi ud i byen for at få noget aftensmad. Vi fulgte vores søde, franske værtindes råd, og fandt en hyggelig italiensk restaurant, hvor vi fik en dejlig treretters-menu serveret. Hjemme på værelset faldt mor og far hurtigt i søvn, i mens jeg selv havde svært ved finde ro og lå og spekulerede den halve nat, så det endte med at jeg ikke fik mere en fire timers søvn.

   Vi startede dagen tidligt i dag, og spiste en dejlig morgenmad hos vores værtinde, som er meget økologisk orienteret, og der var flere hjemmelavede indslag på menuen. Derefter gik turen over til lejligheden, som for det næste år bliver mit hjem. Her læssede vi alle mine ting af, og nåede at hilse endnu en gang på min værtsmor, Valerie, som er fantastisk venlig og omsorgsfuld. Det var spændende at skulle se mit værelse igen, da det jo er flere måneder siden vi var der i april, og jeg ikke rigtig kunne se det for mig mere. Det var heldigvis rigtig fint indrettet med seng, skrivebord, natbord, reoler osv. Derudover deler jeg badeværelse + toilet med Ida, en norsk pige som bor ved familien på andet år, som også går på Lyceé Internationale. Hende fik jeg også mødt for første gang, og hun virkede rigtig sød og imødekommende! Vi fik pakket stort set alle mine poser, kasser og tasker ud og jeg blev hurtigt meget, meget tilfreds med mit værelse som er meget lyst og luftigt.

Her sidder jeg på min nye seng, på mit nye, franske værelse!
 
   Herefter satte vi kursen i mod den nærmeste Carrefour, for at indkøbe kamera, printer, fransk sim-kort til mobil og diverse skoleting, hvor der i den mere kuriøse ende skulle indhandles en kittel til fysik/kemitimer! Det var efterhånden blevet ud på dagen, så vi besluttede os for at køre til den by, Orgeval, vi boede i i 2002. Det var virkelig ''walking down memory lane''! I byen ligger en rigtig hyggelig, lille restaurant kaldet Val Rose, hvor vi mange gange før har spist. Det ligner sig selv og det er de samme mennesker som arbejder der som for ni år siden!
 Mor og far foran Val Rose.

   Der er ikke noget kort, men dagens retter bliver remset op af tjeneren. Jeg fik, som jeg altid gør der, snegle til at starte med (jeg har aldrig fået snegle bedre et andet sted!), noget smørmørt lammekød med hvide bønner og de BEDSTE stegte kartofler og afsluttede med denne lille sag: 


 Karamelliseret rabarbertærte!
   Nu er vi tilbage på vores værelse, og så kan vi lige nå at hvile os lidt inden vi skal af sted, ind til Paris, hvor vi skal til middag hos en af min fars kollegaer, fra da vi boede i Paris. 

PS. 
På vej ud fra restauranten stødte vi på denne lille fellow!


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar