lørdag den 8. oktober 2011

Une nouvelle // En nyhed

Der er gået lang tid siden sidste blogindlæg, men der er også sket en masse ting – både gode og dårlige - og meget har ændret sig. Da jeg oprettede denne blog var det med tanke på at fortælle om alle mine oplevelser, gode som dårlige, under dette ophold i Paris, men jeg må indrømme at det som jeg skal fortælle nu IKKE var noget jeg havde regnet med. Der er nemlig sket det, at jeg har valgt at flytte fra min værtsfamilie. Det er sket efter flere ugers overvejelser, og der ligger, selvfølgelig, mange tanker bag denne beslutning. Der er forskellige grunde til dette, men jeg synes ikke at dette er forummet at begynde at udbasunere dem i. Jeg vil dog sige at det grundlæggende handler om at vi, familien og jeg, havde alt for forskellig forventninger til, hvad det indebærer at være/bo hos en værtsfamilie. Det har ikke været sjovt de sidste par uger, og det har selvfølgelig taget meget fokus fra min skole, og det synes jeg næsten er det værste af det hele. Det har været meget stressende at føle sig skidt tilpas hver dag og være fuldstændig i vildrede over hvad man skal gøre ved det. Jeg har heldigvis haft en masse mennesker, specielt min familie, omkring mig, som på den ene måde, mere eller mindre aktivt har forsøgt at hjælpe mig!

Familien jeg flytter til er et ældre ægtepar, Marie og Patrick, som bor i en by som hedder Le Pecq ca. 5 km fra skolen. Udover mig har de også en tysk pige, Bekka, boende, som går i min klasse på lyceet, og det er igennem hende at jeg overhovedet har fået kontakt med familien. Marie er svensk og Patrick argentinsk/fransk, og derfor har deres tre børn alle gået på lyceet i den svenske sektion. De er alle tre flyttet hjemmefra nu, og bor henholdsvis i Argentina, Stockholm og København (!). Nu bor Marie og Patrick altså alene i et meget stort og rigtig hyggeligt hus, hvor de altså lejer værelser ud til unge mennesker. Ud over Bekka og jeg bor der i weekenden en ung argentinsk fyr, som til dagligt studerer i Saint-Germain. Fra allerførste gang jeg mødte dem har vi været på bølgelængde, og de er fantastisk søde og hjælpsomme mennesker! Jeg flytter dog først i næste weekend, da Bekka, min nye værtssøster, og Marie, min nye værtsmor, begge er væk i næste uge. Bekka skal til Berlin med den tyske sektion, og Marie skal til Sydfrankrig med sin søster, hvor de skal bo i vores sommerhus!

Min nuværende værtsfamilie fik besked om at jeg flytter i torsdags, og det blev de selvfølgelig meget overraskede over, da jeg jo ikke har fortalt dem, at jeg ikke havde det godt. Jeg valgte at sove hos min nye værtsfamilie den aften, for at give os alle et lille pusterum inden vi skulle konfronteres med hinanden. Jeg spiste frokost med dem i dag, og der skete heldigvis ikke noget. For mig er det en done deal, så derfor er der for mig ikke noget at diskutere eller snakke om, men derfor kan de jo godt have et behov for at høre, hvad der er sket. Nu må vi se, det er selvfølgelig en vældig akavet situation, som ikke er ønskværdig for nogen af os, men det er heldigvis kun for en uge.

Alt i alt er jeg meget glad for at jeg har fundet en  løsning på min situation, men jeg havde jo selvfølgelig helst set at jeg havde været foruden de sidste ubehagelige uger. Til gengæld har jeg fået en masse nye venner, lært en masse og endda været til en enkelt fest! Mere om det senere, jeg vil slutte for nu, fordi jeg har lektier som venter på at blive lavet.

PS. Jeg modtog i dag denne care pack med et lille brev til fra min søde mummi!

Det var lige noget, som jeg kunne bruge!

1 kommentar:

  1. Hyggeligt at kunne læse lidt om hvad du har gået og lavet de sidste to måneder. Lader til du har det fedt og lære en hel masse nye mennesker og kende. Ked af og høre du blev nødt til og skifte værtsfamilie, men det var vel grundigt overvejet, hvis jeg bare kender dig en lille smule ;)
    Held og lykke fremover hilsen Albert

    SvarSlet