torsdag den 27. oktober 2011

Au Danemark // I Danmark

Sent mandag aften landede vi, min mor og jeg, i Kastrup lufthavn efter at have tilbragt nogle dejlige dage i Paris også sammen med min far. Mine forældre kom til Paris onsdag aften i sidste uge, og allerede torsdag mødtes jeg med dem i Saint-Germain efter skole. Fredag spiste vi middag med Marie (Joannas mor) og hendes kæreste Bernhard inde i Paris, og jeg flyttede ind på mine forældres hotel. Vi havde altså lørdag, søndag og mandag til at shoppe og være kulturelle i Paris, hvilket vi selvfølgelig også udnyttede. Søndag aften var vi alle tre til middag hos min nye værtsfamilie, og det var rigtig hyggeligt! 

Mandag aften blev min mor og jeg og sov i København, pga. min mor havde møder der hele tirsdagen, hvor jeg om formiddagen tog et tog til Odense, og tilbragte dagen her sammen med Ingrid og hilste kort på nogle af mine veninder. Jeg har et tætpakket program her i Odense, hvor jeg har bestræbt mig på at komme til at se alle mine veninder, bl.a. skal alle pigerne fra mine gamle klasse mødes og ud at spise i aften. Derudover har jeg diverse småting og praktiske ting som skal ordnes og indkøbes, imens jeg er her. På lørdag går turen så videre til til København igen, hvor jeg skal bo hos Sille, og bl.a. skal spise brunch med hele familien på søndag og spise middag med drengene og Hanna mandag aften! På tirsdag flyver jeg så hjem til Paris igen. 

Det er selvfølgelig rigtig, rigtig dejlig at se alle igen, på trods af at Skype, Facebook og andre sociale medier gør det MEGET nemmere at være langt fra venner og familie. Samtidig har jeg dog på nuværende tidspunkt ingen planer om at komme til Danmark igen dette skoleår. Det er lidt hårdt at tænke på, men jeg synes det er ærgerligt, at jeg bruger for meget af dette ene år på at tage til Danmark. Derudover må jeg også erkende, at det på et personligt plan er for følelsesmæssigt hårdt at skulle rejse herfra og sige farvel alt for mange gange. Misforstå mig ikke, jeg er meget glad for at være i Paris, når jeg er der, men når jeg tager hjem og ser alle igen, så forstærker det jo selvfølgelig mit savn. Derimod så opfodrer jeg i stedet folk til at komme og besøge mig! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar